سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه اندازه گیری کیفیت دوربین مداربسته

یکی از بزرگترین چالش ها هنگام انتخاب دوربین مداربسته مشاغل و منازل ، اندازه گیری کیفیت دوربین های امنیتی است. در حالی که اکثر تولیدکنندگان و فروشندگان دوربین ها و سیستم های امنیتی خود را به عنوان کیفیت تصویر استثنایی ارتقا می دهند ، اما دانستن درست بودن یا نبودن آن کاملاً ساده به نظر نمی رسد. حقیقت این است که دوربین مداربسته عالی در بازار وجود دارند که کیفیت تصویر و فیلم عالی را برای نیازهای نظارتی شما ارائه می دهند.

جوانب مثبت دوربین مداربسته به شما امکان می دهد تا چگونگی اندازه گیری کیفیت در سیستم دوربین امنیتی را از نزدیک بررسی کنید.

درک کیفیت دوربین امنیتی

وضوح یک دوربین مداربسته تنها عامل تعیین کننده در مورد اندازه گیری کیفیت تصویر یا فیلم نیست. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که درک آنها به شما کمک می کند کیفیت دوربین مداربسته را اندازه گیری کرده و بهترین دوربین های امنیتی را برای نیازهای نظارت بر محیط داخلی و منزل در خانه انتخاب کنید.

عوامل کیفیت فیلمبرداری دوربین مداربسته

وضوح تصویر

لنز

نرخ فریم

حسگر تصویری

WDR / HDR

فشرده سازی فیلم

دید در شب

وضوح تصویر

وضوح تصویر به سادگی یک روش استاندارد برای اندازه گیری اندازه فیلم تولید شده است. ویدئو با رزولوشن کم / کم به این خوبی نیست زیرا تصاویر آنها از پیکسل کمتری تشکیل شده است. هرچه تصویر توسط دوربین های مداربسته ضبط شود ، وضوح و کیفیت فیلم بالاتر است.

هنگام انتخاب یک دوربین امنیتی HD با کیفیت برای کسب و کار یا دارایی خود ، این جدول وضوح را در نظر بگیرید.

دوربین های امنیتی 720p ، 1080p و 1440p رایج ترین دوربین های امنیتی در بازار هستند. دوربین های امنیتی 1080p HD (2MP) به استاندارد در بازار نظارت امروز تبدیل شده اند. با این حال ، در دوربین های مداربسته امنیتی CCTV ، ما یک گام فراتر می بریم تا اطمینان حاصل کنیم که مشتریان ما از بهترین سیستم های دوربین امنیتی برخوردار هستند. تمام دوربین های امنیتی جدید دارای حداقل 4MP برای رزولوشن 1440p هستند.

 

لنز

در دوربین های مداربسته سه نوع لنز وجود دارد: لنز ثابت ، لنز واریفوکال و لنز زوم. هر یک از اینها کیفیت دوربین امنیتی را به طریقی یا دیگری تعیین می کند. به عنوان مثال ، دوربین های امنیتی لنزهای ثابت دارای یک نقطه کانونی ثابت هستند. بنابراین ، اگر از این نوع دوربین در داخل یا خارج از منزل ، یا حتی برای نظارت بر کل اتاق یا راهرو استفاده می کنید ، باید مناسب ترین دوربین لنز ثابت را برای نیازهای نظارت خود انتخاب کنید.

 

برای نظارت بر کل یک اتاق ، یک دوربین لنز ثابت با فاصله کانونی کوتاه تصاویر با بهترین کیفیت را به شما ارائه می دهد. برای یک راهرو باریک ، فاصله کانونی طولانی تر عالی خواهد بود. دوربین های امنیتی لنز Varifocal دارای فاصله کانونی قابل تنظیم هستند و می توانند برای نظارت بر راهروهای باریک و اتاق های عریض استفاده شوند. هر بار که فاصله کانونی را تنظیم می کنید ، باید فوکوس به صورت دستی تنظیم شود تا اطمینان حاصل شود که تصویر نهایی از فوکوس خارج نمی شود ، این به معنای تصاویر یا فیلم های بی کیفیت است.

 

از طرف دیگر ، دوربین های امنیتی لنز بزرگنمایی بهترین گزینه در هنگام اندازه گیری کیفیت دوربین مداربسته هستند. به جای اینکه روی نقطه کانونی یا میدان دید خود فشار بیاورید ، فقط برای بزرگنمایی بهتر و بزرگنمایی می کنید. با ویژگی فوکوس خودکار ، نیازی نیست که خودتان بزرگنمایی کنید. مزایای CCTV Security طیفی از دوربین های امنیتی قابل کنترل PTZ را با قابلیت های حتی بیشتر مانند مشاهده با زاویه دید گسترده و دید در شب برای کیفیت تصویر / فیلم بیشتر به شما ارائه می دهد.

 

حسگر تصویری

حسگر تصویر در یک دوربین امنیتی بر کیفیت تصاویر یا فیلم هایی که خواهید گرفت نیز تأثیر می گذارد. سنسور تصویر یک جز hardware سخت افزاری دوربین است که با گرفتن نور در یک دوربین ، آن را به یک تصویر الکترونیکی تبدیل می کند. کیفیت سنسور تصویر دوربین امنیتی اغلب کیفیت کلی تصویر را تعیین می کند. دو نوع در بازار وجود دارد: سنسورهای تصویر CCD و CMOS.

 

CCD یک فناوری قدیمی تر از CMOS است اما برتر محسوب می شود. در شرایط کم نور عملکرد بهتری دارد ، صدای سفید کمتری دارد ، دامنه دینامیکی گسترده ای دارد و تعریف بالاتری دارد. تنها نکته منفی این است که سنسورهای تصویر CCD برای ساخت ، مصرف بیشتر و تولید نرخ فریم پایین گران هستند - دلایلی که CMOS یک استاندارد مکرر برای اندازه گیری کیفیت در سیستم های دوربین امنیتی امروزی است.

 

سنسورهای تصویر CMOS جمع و جورتر ، ارزان تر ، نرخ فریم بالاتر و رنگ بهتری تولید می کنند. این به معنای کیفیت تصویر بهتر برای دوربین های امنیتی شما است. محبوب ترین قالب های حسگر تصویر 2/3 ″ ، 1/2 ″ ، 1/3 1/ و 1/4 هستند. سنسورهای تصویر 2/3 the بهترین حالت برای حساسیت بالا و عملکرد عالی در محیط های کم نور در فضای باز است. قالب 1/2 is میان رده است و به طور گسترده ای توسط بسیاری از تولید کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد.

نرخ فریم

نرخ فریم اغلب تعداد فریم ها یا تصاویری را که یک دوربین امنیتی در هر ثانیه ثبت می کند تعریف می کند. نرخ فریم هایی که زیر 15 فریم در ثانیه هستند کیفیت پایین و تماشای آن می تواند دردسر ساز شود. بهترین نرخ فریم برای دوربین های امنیتی خانه و مشاغل بین 25 تا 30 فریم در ثانیه است. هنگام اندازه گیری کیفیت دوربین امنیتی به دنبال این اعداد باشید.

 

WDR / HDR

در حالی که محدوده دینامیک گسترده (WDR) و دامنه دینامیک بالا (HDR) از نظر فنی متفاوت هستند ، اما معمولاً همان هدف را برای بهبود دامنه دینامیکی دوربین دارند. این دو ویژگی به راحتی معضل متعادل سازی نور برای دستیابی به بهترین کیفیت تصویر یا فیلم را حل می کنند. از بین دو گزینه ، WDR ترجیح داده می شود.

 

فشرده سازی فیلم

فیلم ضبط شده توسط دوربین های امنیتی معمولاً توسط خود دوربین فشرده می شود یا توسط ضبط کننده برای استفاده بهینه از فضای ذخیره سازی. متأسفانه ، در طی این فرآیند ، گاهی اوقات ، کیفیت تصویر ممکن است از بین برود. اکثر سازندگان از فشرده سازی فیلم h.264 و MPEG-4 استفاده می کنند. H.264 گزینه استاندارد در سیستم های دوربین امنیتی است.

در دوربین های مداربسته CCTV ، همه ضبط کننده های ویدئویی جدید از فناوری فشرده سازی فیلم H.265 برای بهترین کیفیت دوربین امنیتی و صرفه جویی اقتصادی در فضای ذخیره سازی استفاده می کنند.

دید در شب

دوربین های امنیتی با قابلیت دید در شب از LED های مادون قرمز استفاده می کنند که به آنها امکان دیدن حتی در تاریکی کامل را می دهد. در بیشتر موارد ، با مشاهده دید در شب ، تصاویر به سیاه و سفید تبدیل می شوند. بعضی از دوربین های دید در شب فقط در شرایط کم نور می توانند ببینند و ممکن است در شرایط نور صفر کارایی نداشته باشند.

 

برای دوربین های امنیتی در فضای باز ، محدوده توصیه شده کمتر از 60 فوت نیست. برای دوربین های امنیتی داخلی ، محدوده دید در شب 30 فوت استاندارد است. این عوامل را بررسی کنید تا به شما کمک کند قبل از خرید کیفیت دوربین های امنیتی خانه یا محل کار را اندازه گیری کنید.

 

بهترین دوربین های امنیتی را بخرید

به عنوان یک مشاغل یا صاحب خانه ، مهم است که قبل از تصمیم گیری در مورد نوع خرید دوربین های امنیتی ، نیازهای امنیتی یا نظارتی خود را درک کنید. خواه دوربین های امنیتی برای پوشش مناطق وسیعی از املاک خود ، تشخیص چهره و پلاک ، نظارت در محیط داخلی یا فضای باز یا برای بودجه خود باشید ، کیفیت تصویر و فیلم باید در نظر گرفته شود.

اگر در بازار دوربین ها و سیستم های امنیتی درجه تجاری هستید ، ابتدا به موارد مثبت دوربین مداربسته مراجعه کنید. همه سیستم های امنیتی ما از مشاهده از راه دور در تلفن های همراه پشتیبانی می کنند و تنظیم آنها با استفاده از یک کد QR ساده در NVR آسان است. 

برای خرید دوربین مداربسته از مشاوره های کارشناسان ساتو الکترونیک استفاده کنید.