سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایا و معایب دوربین مداربسته بی سیم

 

وقتی صحبت از امنیت تجاری می شود ، بسیاری از دارندگان مشاغل از سیستم های امنیتی بی سیم استفاده می کنند تا از مزایای زیادی که دارند استفاده کنند. با این حال ، این سیستم های امنیتی کسب و کار همچنین دارای معایبی هستند که می توانند احساس ناامیدی و حتی آسیب پذیر را در شما ایجاد کنند.

دوربین های مداربسته با فناوری بی سیم مزایای بسیاری نسبت به طرح های قدیمی دارند ، که اکثر آنها هنوز به رسانه ها متصل نیستند. خود را با چهار مزیت مهم سرمایه گذاری در دوربین های امنیتی بی سیم آشنا کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با انواع دوربین مداربسته بی سیم به سایت ساتو الکترونیک مراجعه کنید. 

   1-بدون سیم

بارزترین مزیت دوربین های بی سیم این واقعیت است که این فناوری شامل کابل نیست. ورود به مؤسساتی که سیستمهای امنیتی تجاری کاملاً سیمی دارند فقط به یک جفت برش سیم احتیاج دارند.

مجرمان می توانند با اختلال در کابل های برق و خطوط تلفن ، آخرین دوربین های مدار بسته را کور کنند. از طرف دیگر دوربین های مداربسته بی سیم هیچ سیم برای حمله مجرمان ندارند.

همچنین ممکن است لازم باشد هنگام نصب دوربین های امنیتی سیمی سوراخ هایی را در دیوار خود ایجاد کرده و از کیت های مخصوص نصب استفاده کنید. اگرچه ممکن است لزوماً کار دشواری نباشد ، اما کنار هم قرار گرفتن چیزی برای نگه داشتن دوربین بسیار وقت گیر است.

از طرف دیگر ، نصب دوربین های بی سیم بسیار باورنکردنی است، به زمان کمی نیاز دارد و به شما امکان می دهد دوربین ها را به هر جهت دیگری که انتخاب کرده اید زاویه دهید.

2- انعطاف پذیری

دوربین های بی سیم از میزان انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می شوند زیرا عدم وجود سیم به شما امکان می دهد دوربین ها را در هر مکان دلخواه قرار دهید. علاوه بر این ، لازم نیست نگران اتصال آنها به یک پریز برق باشید.

به غیر از قرار دادن آنها در هر جایی ، می توانید دوربین های بی سیم را نیز در طیف وسیعی از تنظیمات برنامه ریزی کرده و از لحاظ جسمی بدون برخورد با سیم ها ، آنها را به مکان دیگری انتقال دهید.

داشتن دوربین سیمی برای محدود کردن مکان های نظارت کار می کند. این امر شما را مجبور می کند که دوربین های خود را صرفاً در دسترس بودن نقاط کابل ها و سایر تجهیزات ، صرف نظر از اینکه این مناطق برای دستگاه های نظارتی مناسب هستند ، قرار دهید.

امکان مانور سریع دوربین ها و نصب آنها در مناطق بالا یا بهینه بدون نگرانی در مورد پریزها می تواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. با وجود دوربین های بی سیم ، تصور شما احتمالاً تنها محدودیتی است که هنگام قرار گرفتن در آن با آن روبرو خواهید شد.

علاوه بر این ، نداشتن سیم باعث پنهان کردن دوربین ها بسیار ساده تر می شود و در صورت نصب دوربین ها به عنوان یک اقدام امنیتی ، این کار بسیار مفید خواهد بود. احتمالاً می دانید که چیزی به اندازه یک سیم حلق آویز ، دوربین مداربسته را به شما هدیه نمی دهد.

3-  فیلم امن

جدای از این واقعیت که دوربین های بی سیم معمولاً از خدمات مانیتورینگ زنگ هشدار برخوردار هستند ، اکثر سیستم های نظارتی بی سیم که در حال حاضر موجود هستند داده را مستقیماً در فضای ابری ذخیره می کنند ، این به حفظ ایمنی ضبط ها کمک می کند.

اگر سیستم امنیتی سیمی شما از یک نسخه پشتیبان در محل ضبط کند ، خیلی مانع از ایجاد مزاحمت مردم نمی شوید ، و سپس آسیب می بینید و یا نمی توانید فیلم های نظارتی را برای انجام اقدامات خوب خراب کنید. با وجود تلاش برای از بین بردن یا حذف داده ها ، در صورت نصب دوربین های بی سیم ، فیلم های نظارت همچنان در دسترس خواهند بود.

علاوه بر این ، سیستم های امنیتی بی سیم از تکنیک های رمزگذاری درجه بالا برای داده های دیجیتال استفاده می کنند ، که باعث می شود فید ویدیوی شما از مجرمان رایج و سایبر ایمن شود.

دوربین های بی سیم همچنین برای عملکرد طولانی مدت در منابع قدرت مستقل طراحی شده اند. به همین ترتیب ، آنها حتی در حین قطع برق کار خود را ادامه خواهند داد.

4- قابلیت دسترسی آسان

وقتی صحبت از دوربین های بی سیم است ، می توانید گیرنده را 700 پا تا ده مایل از دوربین اصلی قرار دهید و هنوز هم آن را انتخاب کنید ، با مسافت کل بستگی به نوع دوربین دارد. این سیگنال همچنین قابلیت نفوذ به هشت دیوار را دارد ، که شامل عبور اجسام جامد مانند فلز ، چوب ، پلاستیک و شیشه است.

جدا از اینکه از هر کجا می توانید به یک دوربین بی سیم دسترسی داشته باشید ، می توانید با تشکر از سیستم کنترل پیشرفته کنترل دسترسی پیشرفته ، فیدهای خود را در هر زمان بررسی کنید. به این ترتیب ، شما می توانید برای تعطیلات طولانی ترک کنید بدون اینکه لزوما ملک خود را بدون دلیل ترک کنید.

5- هزینه

سیستم های امنیتی بی سیم از نظر فناوری پیشرفته بوده و در بازار جدید هستند. به دلیل این عوامل ، تقاضای آنها بیشتر از سیستم های امنیتی سنتی است. این سیستم ها دارای تمام ویژگی هایی هستند که در گزینه های استاندارد از جمله صفحه کنترل ، پانل های کلید از راه دور ، آژیرها و سنسورها یافت می شوند. با این وجود ، هر ویژگی شامل یک فرستنده رادیویی نیز برای تسهیل ماهیت بی سیم این سیستم ها است.

فرستنده های رادیویی و سایر ویژگی هایی که باعث پیشرفت سیستم های بی سیم می شوند با هزینه ای همراه هستند و این باعث می شود هزینه کل سیستم هشدار بیش از همان سیستم های سیمی باشد. برخی افراد فکر می کنند این سرویس های کنترل زنگ هزینه ای ندارند زیرا نیازی به نصب توسط متخصص ندارد.

با این حال ، باید با مقایسه هزینه های نصب و سیستم های امنیتی سیم ، هزینه این سیستم را نیز در نظر گرفت. بسیاری از دارندگان مشاغل این سیستم ها را برای سهولت در نصب خود خریداری می کنند تا از هزینه زیاد پول خودداری کنند.

با این حال ، این همیشه بهترین کار برای انجام دادن نیست مگر اینکه شما آموزش مورد نیاز را داشته باشید. نصب غیر حرفه ای می تواند سیستم شما را در معرض آسیب و غیرقانونی غیر عمدی قرار دهد. به دلیل این چالش ها ، بیشتر کارآفرینان برای نصب سیستم های امنیتی تجاری خود به کارشناسان پرداخت می کنند.

کنترل زنگ

6-تداخل

برخی از ویژگی های سیستم های امنیتی سیم کشی وجود دارد، اما سیستم های بی سیم آن را ندارند. این عاملی است که این سیستم را مستعد استنباط می کند.

به عنوان مثال ، هنگامی که یک دزد قبل از شروع کار تصمیم به قطع سیم که به سیستم سیمی وصل می شود بریده می شود ، زنگ خطر به صدا در می آید. اما در مورد سیستم بی سیم اینگونه نیست.

در سیستم های دزدگیر بی سیم ، سنسورهای فردی و برخی دیگر از اجزای آن با استفاده از امواج رادیویی با صفحه کنترل ارتباط برقرار می کنند. سایر سیستم هایی که از مایکروویو استفاده می کنند می توانند ارتباط بین این مؤلفه ها را قطع کنند و خطرات امنیتی کسب و کار شما را در معرض خطر قرار دهند. در بعضی موارد ، تداخل فرکانس می تواند باعث زنگ خطر شود.

و اگر این روند ادامه یابد ، ممکن است مدیران مرکز کنترل وسوسه شوند که برخی از هشدارها را نادیده بگیرند. بسیاری موارد دیگر مانند اشیاء فلزی و وسایل الکترونیکی که در نزدیکی سنسورها یا صفحه کنترل قرار گرفته اند نیز می توانند در فرکانس های رادیویی اختلال ایجاد کنند.

7- امنیت

از آنجا که سیستم های امنیتی بی سیم سیگنال های رادیویی را ادغام می کنند ، می توانند شما را در معرض خطر بزرگی قرار دهند. شما نمی توانید از طریق یک پیام از پیش تنظیم شده با پلیس تماس بگیرید ، بنابراین اگر شما تحت حمله قرار گرفتید و وقت خود را برای تماس با پلیس ندارید ، هیچ راه حلی ندارید.

همچنین ، برخی از این سیستم های امنیتی تجاری در گروه باریکی از کدهای امنیتی کار می کنند ، بنابراین یک جنایتکار که مدل مشابهی از سیستم امنیتی دارد می تواند سیستم کنترل دسترسی شما را تنها با یک کنترل از راه دور خلع سلاح کند. عوامل زیادی می توانند باعث شوند سیستم شما دارای رفتار غیرقابل اعتماد باشد.

8- باتری

بسیاری از اجزای کنترل پنل مانند سنسورها و آشکارسازهای حرکتی باتری کار می کنند. باتری ها می توانند ضعیف شده و سیستم را با افزایش سن ، ناکارآمد جلوه دهند. یک سنسور شکست خورده می تواند تا زمانی که فرصتی برای تعویض باتری ها نگذارید ، شغل شما را آسیب پذیر نشان دهد

با ضعف باتری ها ، برخی از سیستم های امنیتی می توانند شروع به نمایش رفتار نامنظم کرده و در نتیجه هشدارهای کاذب بدهند یا در پاسخ به برخی از یا همه دستورات نتوانند پاسخ دهند.

بعد از اینکه همه چیز گفته شد و تمام شد ، می توانید به پیشرفت های تکنولوژی و نصب سیستم امنیتی حرفه ای وابسته باشید تا برخی از این موارد را جبران کنید. هنگامی که شما در حال خرید سیستم های امنیتی بی سیم هستید ، به سراغ مواردی بروید که با نیازهای منحصر به فرد شما ساخته شده اند و می توانند سالها ماندگار شوند.

وقتی صحبت از امنیت تجاری می شود ، بسیاری از دارندگان مشاغل از سیستم های امنیتی بی سیم استفاده می کنند تا از مزایای زیادی که دارند استفاده کنند. با این حال ، این سیستم های امنیتی کسب و کار همچنین دارای معایبی هستند که می توانند احساس ناامیدی و حتی آسیب پذیر را در شما ایجاد کنند.

دوربین های مداربسته با فناوری بی سیم مزایای بسیاری نسبت به طرح های قدیمی دارند ، که اکثر آنها هنوز به رسانه ها متصل نیستند. خود را با چهار مزیت مهم سرمایه گذاری در دوربین های امنیتی بی سیم آشنا کنید.