سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فناوری های دزدگیرها و انتخاب بهترین دزدگیر

 

در این مقاله قصد آن را داریم که برخی از فناوریهای به کارگرفته شده در دزدگیرها را شناسایی کنیم و ببنیم که کدامیک از این فناوریها مناسب فضای زندگی و کسب و کار شما است. 

در ادامه مقاله برای درک بهتر مفاهیم و تکنولوژی های در دزدگیرها همراه ما باشید.

 

جهت آشنایی با انواع برند دزدگیر اماکن به سایت sato-electronic.com مراجعه می کنید.

دزدگیرها به مانند هر فناوری دیگری در حال رشد و توسعه می باشند. اکنون در بازار انواع فناوریهای دزدگیر هم برای منزل، انبار و محل و کار هم اتومبیل و اشیا فروشگاهی وجود دارد. 

وجود این دسته از فناوری ها میتوانند برای مصرف کننده کمی گیج کننده باشد، لذا  ما با زبان بسیار ساده و عاری از اصطلاحات تخصصی این فناوری ها را به شما توضیح میدهم. 

·    سوئیچ آببندی شده: این فناوری از قدیمی ترین فناوری ها در  دزدگیر ها است. در واقع کارآیی آن شبیه به درب ماشین است. هنگامی که شما درب خودرو و یا یخچال را باز میکنید یک چراغ در آن ها روشن میشود. این فناوری از یک میدان مغناطیسی برای فعال شدن استفاده میکنند و هرگونه تغییری در آن سبب به کار افتادن دزدگیر میگردد. 

·    ردیاب مادون قرمز (PIR   ): ردیاب مادون قرمز دارای فناوری مشابه به چشمان گربه است. در واقع آن به رصد نور مادون قرمز در اشیا اطراف می پردازد. اگر عنصر حرارتی مانند انسان وارد این محیط گردد، آلارم دزدگیر در آن به صدا در می آید، اکنون بسیاری از دزدگیرها از این سیستم استفاده میکنند. 

·        ردیاب امواج فروصوت: این سری از فناوریهای دزدگیر به درد جاهای آرام می خورد. زیرا برای فعال شدن دزدگیر باید در امواج صوتی محل تغییر اتفاق بیفتد. در شهرهای شلوغ و یا کنار جاده ها و گذر این دزدگیر ها پیشنهاد نمی گردد. بلکه بیشتر برای محافظت از موزه ها و یا گالری ها آرام به کار برده میشود. صدای حرکت، شکستن شیشه، جا به جا کردن اشیا در محیط سبب فعال شدن این دزدگیر میگردد. 

·    دزدگیر با امواج مافوق صوت: امواج مافوق صوت امواجی هستند که از طریق گوش انسان قابل شنیدن نیستند  دز این دسته از دزدگیرها از امواج و خاصیت دوپلر استفاده میشود، به گونه ای که  از دزدگیر امواج مافوق صوت به اطراف ارسال میگردد و در صورت وجود مانع دزدگیر فعال میشود. این دزدگیر جای خود را به دزدگیرهای مادون قرمز داده است و اکنون دیگر به کار گرفته نمیشوند. 

·    دزدگیر با امواج مایکروویو: امواج ماکروویو دقیقا مانند امواج مافوق صوت که در فناوریهای بالا توضیح داده شده است کار میکنند که سبب می گردد هر تغییر در امواج سبب ایجاد خاصیت دوپلر گردد و آلارم دزدگیر به صدا در آید. برای امکان با نظارت سنگین از این فناوری دزدگیر استفاده میشود. 

·    دزگیر با ردیاب حرکتی: در برخی از دزدگیرها از ترکیب فناوریهایی که در قسمت بالا گفته شده است استفاده میشود به نحوی که توان کار آیی بالاتر و بیشتری را به دست آورد. برای همین قابلیت های جدید به دزدگیرها اضافه میشود. برای مثال دزدگیر ردیاب حرکتی یکی از نمونه های پیشرفته دزدگیر است. این دزدگیر هر گونه حرکت در فضای نظارتی  اش را سریعا متوجه می گردد. 

·    دزدگیر با عملکردهای خاص: برخی از فناوریهای دزدگیر برای عملکردهای خاص طراحی شده است، دزدگیر شکستن شیشه، جابه جایی اشیا، بازشدن درب، بازماندن درب، حرکت در محیط خاص، روشن و یا خاموش شدن وسیله و یا چراغ بدون اجازه، همگی از فناوری هایی هستند که در دزدگیرها از آنها استفاده میشوند. 

اگر شما میخواهید از یک مکان شلوغ مراقبت کنید، دزدگیرهای نوری و مادون قرمز مناسب هستند ولی اگر انباری دارید و یا آنکه میخواهید از فضای ساختمانی در طبقات بالا مراقبت کنید، دزدگیرهای صوتی مناسب تر هستند. 

به صورت کلی سیستم دزدگیر برای آنکه بتواند کارآیی بهتری داشته باشد، باید در کنار یک سامانه دوربین مدار بسته و تجهیزات دیگر به کار گرفته شود و بهتر است که از دزدگیرهای دارای باطری شارژ شونده با امکان نصب سیم کار و متصل به یک ایستگاه پلیش بهره گرفته شود. 

رعایت نکات ایمنی، نگه داشتن طلا و جواهرات و اسناد ارزشمند در صندوق امانات بانک،  استفاده کردن از قفل ها و تغییر آنها بعد از چند ماه هم از شگردهای خوب برای بالابردن امنیت است.